Fietslussen

Inhoud

Suggestie voor vertrek : Huis voor Toerisme Condroz-Famenne - Place Monseu, 23 - 5590 Ciney (500 m van het station)

Afstand : +/- 145 km (kan naar wens worden ingekort)

Op deze fietsroute kruisen 25 kunstwerken je pad, waaronder 4 Street Art en 2 kunstschuilplaatsen.  Van tijd tot tijd nodigt deze bijzondere route je uit om het Fietsnetwek te verlaten.

Zin in een tussenstop?

Als je op zoek bent naar comfort, dan is er langs de route accommodatie naar ieders smaak en budget.

Ben je meer een avonturier? Profiteer dan van de bivakgebieden en artistieke schuilplaatsen.

Meer informatie over de route van Point Nœuds: Plan uw route! - Knooppunten in de provincie Namen

Tip: combineer de Fietsknooppuntenkaart met de Sentiers d'art kaart om alle werken te ontdekken en je favorieten te kiezen!

73 – 4 kunstwerken - 65 – 66 – 31 – 2  La Spirale- centre des Métiers d’art– 32 – 1 kunstwerk - 28 – 1 kunstwerk - 34 – 35 – 36 – 1 kunstwerk - 77 – 78 – 14 – 2 kunstwerken - 17 – 9 – 1 artistieke schuilplaatsen+ bivak - 18 – 15 – 3 – 45 – 35 – 69 – 24 – 1 kunstwerk - 72 – 1 kunstwerk - 51 – 55 – 56 – 3 kunstwerken+ 1 artistieke schuilplaatsen+ bivak - 73 – 99 – 57 – 76 – 92 – 95 – 2 kunstwerken - 94 – 33 – 1 kunstwerk - 14 – 23 – 93 – 22 – 96 – 2 kunstwerken - 97 – 1 kunstwerk - 98 – 99 – het netwerk verlaten om zich bij Nettinne aan te sluiten1 kunstwerk - 21 – 2 kunstwerken - 62 – 61 – 82 – 1 kunstwerk - 12 – 16 – 17 – 75 – 74 – 18 – 73

Gedetailleerde versie :

73 - Begin in het hart van Ciney, op de Place Monseu, aan de voet van het Maison du Tourisme Condroz-Famenne, en bewonder de muurschildering "Positive Pattern".  Stap vervolgens op de fiets en rijd langs de muurschildering "La Bal'art" naar de Ravel.  Na het kruispunt tussen de weg en het Ravel bevindt de muurschildering "Fondu" zich aan je rechterkant in het kleine bos.  Tot slot, in de tunnel van de N4, kunt u genieten van "Bubulilla". - 65 - 66 - 31 - 2 - 32 - Bij Maibelle, aan uw linkerkant, passeert u "Morpho" en zijn majestueuze boom - 28 - Bij Schaltin passeert u het Bois du Bocq.  Maak van de gelegenheid gebruik om even te stoppen bij het kunstonderkomen Torvtak, een echo van Noorse gebouwen, waar je in 5 minuten rond het witte bord Sentiers d'Art in het bos komt. - 34 - 35 - 36 - Passeer voor "Sphère" in het hart van het dorp - 77 - 78 - 14 - In Gesves passeert u bij de kleine brug Houtte, vlak daarna is de ingang van "Route 66", een korte omleiding die u toelaat "Sans refuge ou nus comme un ver" en "Triskele" te zien voordat u uw reis hervat - 17 - 9 - Bij het verlaten van Sorinnes-la-longue, passeert u de onderkant van de boomgaard van de serre.  Ga om de kaap heen en ga het veld rechts in als u de weg verlaat.  Daar wacht "Korowaï" op je, een artistiek onderkomen met een picknicktafel en een prachtig uitzichtpunt - 18 - 15 - 3 - 45 - 35 - 69 - 24  - Loop voor het fresco "La grande parade" - 72 - Loop langs "Companion" - 51 - 55 - 56 - Je komt bij "Capteurs de rêve", ga dan verder naar "Flumel".  Tegenover Flumel gaat een pad het bos in, volg het 150m en je vindt de schuilhut van Trivouac.  Keer terug naar de weg om verder te gaan - 73 - 99 - 57 - 76 - 92 - 95 - langs de Ravel bij Havelange, langs "Cloud Tree" en neem dan de volgende rechts om "Sereine contemplation" te bewonderen voordat je terugkeert naar de Ravel - 94 - 33 - langs Buzin voor "Racine" - 14 - 23 - 93 - 22 - 96 - Voorbij het huis met de reusachtige eekhoorn aan je linkerhand, verlaat je even het netwerk om het pad te nemen dat langs deze tuin loopt.  Je komt bij een bruggetje waar je "Hé fée papillon" en "Nids" kunt zien - 97 - Geniet op het plateau van het uitzicht door even uit te rusten op het artistieke bankje dat bij het werk "Bourgeons" hoort - 98 - 99 -

Wees voorzichtig, verlaat het knooppuntennetwerk om richting Nettinne te gaan. In het dorp Sinsin, op het kruispunt met de begraafplaats, neem je de haarspeldbocht met de Sentiers d'Art markeringen. Na de brug kun je een inval doen in de velden (pad met grote stenen) om heen en weer te gaan naar "Gloriette lunaire".  Je kunt ook rechtdoor gaan tot je bij de hoofdweg komt, waar je rechtsaf Nettinne in gaat.  Sla bij de bocht linksaf het dorp in en ga rechtdoor (dit brengt je terug naar sectie 22 - 21).

Op de bosweg kom je de wegwijzers van Sentiers d'Art tegen.  Wanneer ze de velden binnenkomen, kunt u uw fiets achterlaten en een uitstapje maken tot aan "Pose inclinée" om de boomtoppen te bewonderen voordat u terugkeert naar de weg - 21 - wanneer u Château de Ry nadert, voordat u het stuk weg omringd door dennenbomen passeert, kunt u het boerenpad aan uw linkerhand nemen dat omhoog de velden in gaat.  In 3 minuten bereikt u "Macro-processeur".  Terug op de weg, tegenover het kasteel, passeert u "Pierre inspirante, pierre inspirée" - 62 - 61 - 82 - passeert u "Licht uit het bos" net voor de molen van Biron - 12 - 16 - 17 - 75 - 74 - 18 - 73.